top of page

REGLER OCH VILLKOR

Friskvård & Rehab

-All behandling individanpassas alltid efter hundens behov och form för dagen. Detta innebär att ett besök kan komma att kortas ner innan vi har hunnit utföra allt, så hunden kan lämna lokalerna med en positiv känsla. 


-Avbokning behöver ske minst 48 timmar före bokad tid - annars debiteras hela besöket.

​

-Vid skada, eller efter operation, gäller ENDAST rehab-bokning. Jag rehabiliterar inga hundar under en friskvårdssession.

 

-Hunden behöver vara ordentligt rastad. Vi vill såklart undvika olyckor så gott det går - men en nödig hund är också en stressad hund, och en stressad hund får ingen rättvis chans till att känna sig helt bekväm under sitt besök. 

 

-Kissböter gäller alltid om hunden kissar eller bajsar inomhus. Instruktion för rengöring finns uppsatt på flera platser och bötern swishas på plats. Om det sker fler än en olycka behöver ni införskaffa kiss-skydd för att få vistas i lokalen.

​

-Löptikar är välkomna, men måste bära tikskydd.

​

-Du är pliktad att berätta om eventuella skador eller smärtor som du vet att hunden har.

 

-Jag kan komma att dela mitt dagliga arbete via sociala medier. Vill du inte att din hund deltar så meddela detta i förväg, annars godkänner du automatiskt att jag får använda bilder på din hund när du genomför en bokning. 

​

-Hunden ska självklart vara frisk och fri från skabb/ohyra vid besök - detta gäller även minsta tecken på kennelhosta! Jag vidhåller mig rätten att avvisa din hund vid misstanke om smitta. Besöket kommer ändå att debiteras. 

​

-Om det under eller direkt efter en behandling skulle visa sig att din hund bär på smitta så är du också betalningsskyldig för förlorad arbetstid eftersom jag då kommer behöva stänga ner och sanera hela lokalen. 

​

-Informera mig om det är något jag behöver känna till om din hund! Det kan gälla till exempel allergier, sjukdom, ledproblematik, rädslor eller att hunden ogillar en viss beröring.

 

-Ta gärna med eget godis. Ta ALLTID med eget godis om hunden har födoallergier!

​

-Klippkortsköp återbetalas EJ. Dom är personliga och kan inte överlåtas. Klippkortet är giltigt 1 år från inköpsdatum.

Trimmet

-All behandling sker i samband med hunden och alla behandlingar individanpassas efter hundens behov. Detta kan innebära att behandlingen kan behöva avbrytas tidigare än planerat, för att inte utsätta hunden för mer än den klarar av. I dessa fall kommer jag alltid att rekommendera att ni bokar en hanteringsträning!


-Avbokning behöver ske minst 48 timmar före bokad tid, annars debiteras hela besöket. Efter behandlingen bokar vi in en ny tid för nästa trimtillfälle.

 

-Hunden behöver vara ordentligt rastad. Vi vill såklart undvika olyckor så gott det går - men en nödig hund är också en stressad hund, och en stressad hund får ingen rättvis chans till att känna sig helt bekväm under sitt besök. Tänk på att många hundar tycker det är obehagligt att bli hanterade, och att jag jobbar med vassa verktyg som kan skada hunden. Ju lugnare hund, desto större chans till en problemfri behandling!

 

-Önskas en viss frisyr och längd måste hunden vara helt tovfri. Ju mer pälsen är vårdad inför besöket, desto större förutsättningar har jag att lyckas med era önskemål!

​

-Kissböter gäller alltid om hunden kissar eller bajsar inomhus. Instruktion för rengöring finns uppsatt på flera platser och bötern swishas på plats. Om det sker fler än en olycka behöver ni införskaffa kiss-skydd för att få vistas i lokalen.

​

-Löptikar är välkomna, men måste bära tikskydd.

​

-Du är pliktad att berätta om eventuella skador eller smärtor som du vet att hunden har.

 

-Jag kan komma att dela mitt dagliga arbete via sociala medier. Vill du inte att din hund deltar så meddela detta i förväg, annars godkänner du automatiskt att jag får använda bilder på din hund när du genomför en bokning. 

​

-Hunden ska självklart vara frisk och fri från skabb/ohyra vid besök - detta gäller även minsta tecken på kennelhosta! Jag vidhåller mig rätten att avvisa din hund vid misstanke om smitta. Besöket kommer ändå att debiteras. 

​

-Om det under eller direkt efter en behandling skulle visa sig att din hund bär på smitta så är du också betalningsskyldig för förlorad arbetstid eftersom jag då kommer behöva stänga ner och sanera hela lokalen. 

​

-Informera mig om det är något jag behöver känna till om din hund! Det kan gälla till exempel allergier, sjukdom, ledproblematik, rädslor eller att hunden ogillar en viss beröring.

 

-Ta gärna med eget godis. Ta ALLTID med eget godis om hunden har födoallergier!

​

-Klippkortsköp återbetalas EJ. Dom är personliga och kan inte överlåtas. Klippkortet är giltigt 1 år från inköpsdatum.

​

-Många ägare brukar fråga om de får följa med in i trimmet. För valpar, unghundar och i enstaka andra fall så är det okej - men vanligtvis brukar jag be att ägaren väntar i köket eller åker iväg en stund. I de flesta fall blir hunden faktiskt mer avslappnad efter att husse eller matte har lämnat, vilket ökar våra möjligheter till att kunna bygga en fin relation till varandra. Något som behövs, eftersom jag är den person som utsätter hunden för något de flesta brukar tycka är rätt obehagligt.

​

-Stör ALDRIG under pågående klippning! Detta kan rent av vara farligt då jag arbetar med vassa saxar och ofta klipper känsliga områden på hunden. 

Hallbokningar

-Respektera skogränsen och använd endast inneskor eller strumpor i hallen.

​

-Torka av smutsiga/blöta tassar.

​

-Löptikar är välkomna, men måste ha löpskydd på sig.

​

-Egen kursverksamhet, träning mot betalning och liknande får EJ förekomma utan något avtal.

Vi är inte emot samarbeten och ser gärna att andra instruktörer, klubbar eller kennlar anordnar

tillfällen för både praktisk och teoretisk träning i hundhallen - men för att detta ska få ske krävs

att ni kontaktar oss för ett avtal. 

​

-Vid en gruppbokning är det du som har bokat tiden som ansvarar för att ALLA sköter reglerna. Vid regelbrott eller skadegörelse är det DU som bokningsansvarig som debiteras. 

​

-Låna gärna vår utrustning, men se till att alltid städa upp efter dig.

​

-Vänligen meddela personal med en gång om något har gått sönder. Skicka ett SMS till 070 663 31 57 eller ett mail till linn@doginmotion om det inte finns någon personal tillgänglig.

​

-All träning sker på egen risk och strikt hundägaransvar gäller.

​

-Håll alltid din hund under konstant uppsikt! Låt inte hunden springa runt lös i hallen förutom när ni tränar aktivt. Detsamma gäller om du nyttjar kök eller toalett - inga lösa hundar!

​

-Rasta din hund innan bokad tid! Läs instruktionerna som finns uppsatta vid städstationerna i hallen om det trots allt skulle råka ske en olycka. Det är kiss- och bajsböter på varje olycka.

​

-Agilityhinder får ENDAST användas av dig som har gått en nybörjarkurs eller besitter motsvarande kunskap. Det är inga leksaker, varken för hund eller barn!

​

-Det krävs minst X par tunnelsäckar per meter tunnel. Om tunneln är 3m lång skall du alltså ha 3 par tunnelsäckar. Detta är en ren säkerhetsåtgärd.

​

-Alla typer av bestraffning är STRIKT förbjudet. 

​

-Du får enbart nyttja lokalen under bokad tid. 

​

-Hela lokalen är utrustad med videoövervakning, för både din och min säkerhet!

​

-Mat och dryck får ej medtagas i hallen. Vatten till hunden finns på anvisad plats - vill du ge ur egen skål går det såklart bra, men då återigen enbart vid anvisad vattenstation. 

​

-Vid regelbrott kan man bli avstängd från att hyra hallen under en period. Vid grövre regelbrott gäller alltid permanent avstängning. 

​

-Observera att det kan förekomma fotografering i reklamsyfte under din bokade tid. Om du ej vill delta, skriver du detta under övrigt när du genomför din bokning. Jag vidhåller rätten att dela bilderna på hemsidan eller sociala medier om inget annat uppges.

Personuppgifter

I enlighet med GDPR (General Data Protection Regulations) informeras om att de uppgifter som du lämnar vid bokning av behandling samt i samband med behandling kommer att behandlas konfidentiellt för ändamålet så att din kundrelation med Dog in Motion skall fungera på ett tillfredsställande sätt. Enligt GDPR har du som kund rätt att en gång per år genom skriftlig ansökan få besked om vilka uppgifter om dig som finns registrerade. Du har också rätt att begära rättelse av dina uppgifter. När du i samband med tidsbokning uppger dina uppgifter så lämnar du samtycke enligt GDPR.

Journalanteckningar behöver sparas i vår verksamhet i fem år.

bottom of page